Storytelling

Gebruik storytelling om jouw doelgroep mee te nemen in het verhaal van jouw bedrijf. Het normale riedeltje kent jouw doelgroep wel, maar nu wil ze weten wie jij écht bent. Wie is het gezicht van het bedrijf en waar sta je voor? We hoeven geen perfectie en we hoeven geen verkooppraatje. Je doelgroep leert jou kennen en alleen jou. Samen gaan we terug naar de roots van je bedrijf, die ik vervolgens voor je vertaal naar een goed lopend verhaal.

storytelling, waarom? 

Ken je Tony Chocolonely? Deze populaire chocolade is bekend geworden door het gebruik van storytelling. Dit bedrijf verkoopt geen chocolade, maar een verhaal. Het verhaal van een man die zichzelf aangeeft als chocoladecrimineel, omdat hij chocolade kocht dat werd gemaakt door slaven. Hoe ik dit weet? Omdat dit deel uitmaakt van hun branding. En doordat ze dit op zo’n goede manier inzetten, dat ze ieders hart veroveren. Daardoor is Tony Chocolonely ook het eerste bedrijf dat in mij opkomt als ik een voorbeeld moet geven. Storytelling blijft hangen en maakt jouw bedrijf uniek. Je verkoopt misschien hetzelfde product als je concurrent, maar niemand heeft hetzelfde verhaal als jij. Verhalen triggeren emoties en emoties kopen. Ben jij klaar om klanten te binden met jouw verhaal?

Wat is storytelling?

Storytelling is het overbrengen van een boodschap door middel van een verhaal. Een verhaal met een begin, midden en een eind. Een verhaal met een hoofdpersoon, tegenslagen, meevallers en bondgenoten die je ergens doorheen slepen. Storytelling wordt gebruikt om te laten zien wat jou onderscheidt van de rest en om een betere band met jouw doelgroep op te bouwen. Jouw doelgroep krijgt inzicht in jouw missie, visie en leert wat jouw drijfveren zijn. Je biedt transparantie en bouwt op de betrokkenheid van jouw doelgroep. Storytelling raakt, inspireert en emotioneert jouw doelgroep. Er ontstaat saamhorigheid en je doelgroep raakt gebonden aan je bedrijf.  

Storytelling uit handen geven

Klaar om de storytelling van je bedrijf op papier te zetten? Ik ga graag met je aan de slag! We starten met een kennismaking en kijken of er een klik is. Aan de hand van de informatie die jij geeft, kan ik me voorbereiden op een vervolggesprek. Tijdens dit gesprek gaan we helemaal de diepte in en vraag ik je de hemd van het lijf! Jij vertelt me alles over de opstart van het bedrijf, maar ook over wat jouw bedrijf heeft moeten doorstaan om te komen waar het nu is. Ups en downs, want dat hoort bij storytelling. Wie heeft veel invloed gehad op jouw verhaal en wat is het plan voor de toekomst? Schrik niet, want ik zal heel veel doorvragen. Als ik eenmaal alle informatie heb, dan ga ik aan de slag. Je krijgt een eerste versie, waarop jij kan losgaan met eventuele feedback. Vervolgens verwerk ik de feedback en heb jij je verhaal compleet.

Klaar om te beginnen met storytelling? Neem contact met mij op.